هوم اسکول و مزایای آن

مزایای هوم اسکول
خلاصه آنچه در این مطلب خواهید خواند
مزایای آکادمیک واضحی از آموزش در خانه وجود دارد، اما ممکن است دانش‌آموزان بالقوه به بسیاری از زمینه‌های دیگری که در آن خانواده‌ها می‌توانند از مزایای آموزش در خانه بهره ببرند، فکر نکرده باشند، از جمله: فواید در سلامت روان، توسعه اجتماعی و . . . و حتی مزایایی که برای والدین وجود دارد

مزایای آموزش در خانه برای کودکان 

هوم اسکول و مزایای فراوان آن به این معنی است که کودکان و نوجوانان بیشتر از همیشه در خانه یاد می گیرند. خانواده‌ها مزایای آموزش فرزندانشان در خانه را با انعطاف‌پذیری، مزایای تحصیلی، کارایی و فرصت‌هایی که آموزش خانگی ارائه می‌دهد، می‌خواهند. آنها به دنبال آموزش و حتی سبک زندگی هستند که بر اساس حداقل استانداردها و رویکردی یکسان نباشد.

مزایای آکادمیک واضحی از آموزش در خانه وجود دارد، اما ممکن است دانش‌آموزان بالقوه به بسیاری از زمینه‌های دیگری که در آن خانواده‌ها می‌توانند از مزایای آموزش خانگی بهره ببرند، فکر نکرده باشند، از جمله: فواید در سلامت روان، توسعه اجتماعی، سلامت جسمانی، مزایا در شرایط خاص و حتی مزایای آن برای والدین و . . .

   مطلب مرتبط : سبک زندگی هوم اسکول

 

مزایای هوم اسکول
آموزش در خانه و مزایای فراوان آن به این معنی است که کودکان و نوجوانان بیشتر از همیشه در خانه یاد می گیرند.

 چرا خانواده‌‌ها سیستم هوم اسکول را انتخاب می‌کنند؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا سیستم هوم اسکول خوب و اغلب بهتر از مدرسه معمولی است. در اینجا مواردی را ذکر می‌کنیم که خانواده های زیادی از آنها به عنوان دلایلی برای انتخاب سیستم آموزش خانگی نام می‌برند. در نظر گرفتن مزایای آموزش در خانه به شما کمک می کند تا با اطمینان بیشتری وارد این سیستم شوید. 

  • آزادی  

آموزش در خانه به فرزند شما اجازه می‌دهد تا در مورد چیزهایی که به آنها علاقه مند است و به آنها علاقه دارد بیاموزد. برنامه شما منعطف است و به شما این امکان را می‌دهد که هر روز کاوش کنید. این آزادی به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا یادگیری خود را از کلاس درس خارج کنند، خواه سفر به باغ‌وحش، حضور در پارکهای علم و فناوری یا حتی سفر میدانی به یک شهر مجاور باشد. شما این آزادی را دارید که به فرزندانتان کمک کنید متوجه شوند چه چیزی را چگونه می‌خواهند یاد بگیرند.

  • حواس پرتی کمتر

روز مدرسه سنتی با حواس پرتی همراه است که دانش آموزان در خانه با آن مواجه نمی شوند. در یک محیط مدرسه خانگی، دانش‌آموزان آزادند که کاملاً خودشان باشند بدون اینکه نگران این باشند که دیگران چه فکری می‌کنند و بدون اینکه حواسشان به دانش‌آموزان دیگر پرت شود.

  • یادگیری معنادار

دانش‌آموزان آموزش خانگی، به جای یادگیری از یک برنامه درسی ده‌ها ساله با هدف اصلی موفقیت در آزمون‌ها، ممکن است با مطالعه چیزهایی که برایشان مهم است از رویکرد معنادارتری برای یادگیری بهره ببرند. این رویکرد به آن‌ها کمک می‌کند تا اطلاعات را تا آخر عمر بیاموزند و آن‌ها را حفظ کنند، نه اینکه همه آن‌ها را جمع کنند، در آزمون شرکت کنند و پنج دقیقه بعد از آزمون همه چیز را فراموش کنند.

هوم اسکول و مزایای آن
دانش‌آموزان آموزش خانگی، به جای یادگیری از یک برنامه درسی ده‌ها ساله با هدف اصلی موفقیت در آزمون‌ها، ممکن است با مطالعه چیزهایی که برایشان مهم است از رویکرد معنادارتری برای یادگیری بهره ببرند.
  • وقت گذراندن با فرزندانتان

اگر خانواده‌تان دائماً تحت تأثیر برنامه‌های متفرقه هستند، آموزش در خانه می‌تواند به شما این آزادی را بدهد که سرعت خود را تنظیم کنید و از چندین ساعت بیشتر در روز با هم لذت ببرید.

  • توانایی سفارشی کردن علایق و نیازهای فرزندتان

اگر دانش‌آموزی با استعداد و یا دارای تنوع موضوعات دارید، رویکرد یک‌اندازه مدارس ممکن است نتواند آنچه را که نیاز دارند را فراهم کند. بسیاری از خانواده ها به سمت آموزش در خانه کشیده می شوند زیرا می توانند یک تجربه آموزشی سفارشی و فردی برای فرزندان خود ایجاد کنند.

  • آموزش فردی

آموزش در خانه به شما این امکان را می دهد که آموزش فرزندتان را با نیازها و سبک یادگیری او تنظیم کنید. شما می توانید روی نقاط قوت آنها تمرکز کنید و برای مواردی که ممکن است در آن مشکل داشته باشند، حمایت بیشتری ارائه دهید.

  • انعطاف پذیری

آموزش در خانه انعطاف پذیری را از نظر برنامه ریزی و سرعت یادگیری فراهم می کند. می توانید یک برنامه زمانی ایجاد کنید که برای خانواده شما مناسب باشد و در صورت نیاز آن را تنظیم کنید. علاوه بر این، می توانید هر زمان که بخواهید به استراحت یا تعطیلات بپردازید.

  • پیوندهای قوی خانوادگی

آموزش در خانه باعث ایجاد پیوندهای قوی خانوادگی می شود. زیرا تمام افراد خانواده در امر آموزش و یادگیری، حضوری فعال دارند. آموزش در خانه فرصتی را برای شما فراهم می‌کند تا به سفر یادگیری فرزندتان بپیوندید. شما می‌توانید یک زبان جدید یاد بگیرید، یک دوره تاریخی ناآشنا را کشف کنید، برای اولین بار با هم از یک مکان جدید دیدن کنید و . . . و نکته مهم اینکه فقط در کنار فرزندتان رشد کنید.

هوم اسکول و مزایای آن
آموزش در خانه باعث ایجاد پیوندهای قوی خانوادگی می شود. زیرا تمام افراد خانواده در امر آموزش و یادگیری، حضوری فعال دارند.
  • فرصت های بیشتر برای یادگیری عملی

آموزش در خانه اجازه می دهد تا تجربیات یادگیری عملی بیشتری داشته باشید. می‌توانید فعالیت‌ها و پروژه‌هایی را در برنامه آموزشی خود بگنجانید که به فرزندتان کمک می‌کند تا با مطالب درگیر شود و از طریق تجربیات یاد بگیرد نه اینکه صرفاً در مورد یک موضوع در یک کتاب درسی مطالعه کند.

  • بهره وری و کارآرایی بیشتر

بسیاری از ساعات یادگیری در مدارس دولتی با حرکت در ساختمانهای مدرسه، زنگهای تفریح بدون برنامه، صف بندی و انتظار برای پایان کار دیگران از بین می‌رود. یکی از مزایای کلیدی آموزش در خانه این است که روز شما می‌تواند کوتاه تر و در عین حال بسیار پربارتر باشد.

  • فراهم شدن فرصت بیشتر برای فعالیت بدنی

کودکان در مدارس سنتی کاملاً بی تحرک هستند و بیشتر روز خود را می‌نشینند. آموزش در خانه خوب است زیرا به کودک شما اجازه می‌دهد تا در محیط طبیعی بیرون بیاید، بازی کند، برقصد، حرکت کند و راحت‌تر به ورزش بپردازد.

مزایای هوم اسکول
آموزش در خانه خوب است زیرا به کودک شما اجازه می‌دهد تا در محیط طبیعی بیرون بیاید، بازی کند، برقصد، حرکت کند و راحت‌تر به ورزش بپردازد.

مطالعات آماری 

  •  عملکرد بالاتر از متوسط دانش آموزان:

کودکانی که در خانه تحصیل می‌کنند به طور مداوم بالاتر از میانگین ملی مدارس دولتی و معمولاً  65 تا 80 درصد امتیاز کسب می کنند. حتی در صورت تصحیح عوامل زمینه‌ای، دانش‌آموزان سیستم آموزش در خانه نمره بهتری نسبت به پیش‌بینی‌ها کسب کردند.

  • انعطاف‌پذیر بودن و قابلیت کنترل زمان و نحوه تدریس:

سه چهارم از والدینی که فرزندانشان در خانه تحصیل می‌کنند، نارضایتی از آموزش تحصیلی را دلیل انتخاب خود برای مدرسه در خانه می‌دانند. از طرفی بر این مساله تاکید می‌کنند که آنچه فرزندانشان در خانه آموزش می‌بینند با ارزش‌ها و باورهای خانوادگی آنها همسو است.

مزایای هوم اسکول
کودکانی که در خانه تحصیل می‌کنند به طور مداوم بالاتر از میانگین ملی مدارس دولتی و معمولاً  65 تا 80 درصد امتیاز کسب می کنند.
  •  نسبت مطلوب دانش آموز به معلم و ارتقای یادگیری مؤثر :

یک مطالعه تأثیرگذار در مورد تأثیر نسبت معلمان دانش آموز بر یادگیری نشان داد که سود دانش آموزان از حضور در کلاس‌های سیستم آموزش در خانه 15 برابر بیشتر از حضور در کلاسهای مدرسه است به اضافه مزایای زیاد دیگری که سیستم هوم اسکول به همراه دارد.

  •  رشد اجتماعی و عاطفی :

اکثر مطالعات در مورد رشد اجتماعی و عاطفی نتایج مثبت قابل توجهی را برای دانش‌آموزان سیستم آموزش خانگی در مقایسه با مدارس معمولی نشان می‌دهند. بیش از 90 درصد از دانش‌آموزان در خانه که مورد مطالعه قرار گرفتند، روحیه شادتر و سرزنده تری دارند.

  •  فراهم شدن محیط امن برای یادگیری :

بیشتر والدینی که از آنها پرسیده شد چرا مدرسه خانگی را انتخاب کرده‌اند، نگرانی خود را با محیط مدرسه (خشونت، مواد مخدر و غیره) عنوان کردند. از جمله مزایای بسیاری از آموزش در خانه، توانایی شما برای فراهم کردن محیطی سالم، امن و حمایتی برای فرزندتان است.

مزایای هوم اسکول
از جمله مزایای بسیاری از آموزش در خانه، توانایی شما برای فراهم کردن محیطی سالم، امن و حمایتی برای فرزندتان است.

 

 

 

 

  مطالبی که می‌تواند برای شما مفید باشد :

  راهنمای آموزش در خانه برای والدین

  آموزش در خانه و تاریخچه آن

  انعطاف پذیری آموزشی در هوم اسکول

  آمادگی فرزندان برای آموزش خانگی

 

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
دسترسی سریع