راهنمای آموزش در خانه برای والدین

راهنمای آموزش در خانه
خلاصه آنچه در این مطلب خواهید خواند

جنبش آموزش در خانه چیست؟

آموزش در خانه یک جنبش مترقی در سراسر جهان است که در آن والدین به جای فرستادن فرزندان خود به یک مدرسه دولتی یا خصوصی سنتی، آنها را در خانه آموزش می‌دهند. خانواده‌ها به دلایل مختلفی از جمله نارضایتی از گزینه‌های آموزشی موجود، فلسفه‌های مذهبی یا آموزشی متفاوت و این باور که کودکان در ساختار مدرسه سنتی پیشرفت نمی‌کنند، مدرسه خانگی را انتخاب می‌کنند.

جنبش آموزش در خانه در دهه 1970 زمانی که برخی از نویسندگان و محققان محبوب مانند جان هولت و دوروتی و ریموند مور شروع به نوشتن در مورد اصلاحات آموزشی کردند، شروع به رشد کرد. آنها آموزش خانگی را به عنوان یک گزینه آموزشی جایگزین پیشنهاد کردند.

   مطلب مرتبط : سیستم آموزشی جان هولت

 

راهنمای آموزش در خانه برای والدین
مهمترین چیزی که والدین برای تربیت فرزندانشان در خانه به آن نیاز دارند این است که آنها را دوست داشته باشند، از همراهی آنها، حضور فیزیکی آنها، انرژی، حماقت و اشتیاق آنها لذت ببرند.

الزامات آموزش خانگی کودکان شما چیست؟

به گفته هولت، نویسنده کتاب پرفروش خودت را بیاموز، مهمترین چیزی که والدین برای تربیت فرزندانشان در خانه به آن نیاز دارند این است که آنها را دوست داشته باشند، از همراهی آنها، حضور فیزیکی آنها، انرژی، حماقت و اشتیاق آنها لذت ببرند. آنها باید از تمام صحبتها و سؤالات کودکان لذت ببرند و به همان اندازه از تلاش برای پاسخ دادن به این سؤالات لذت ببرند. تنها پیش نیاز، تمایل به انجام این کار، همراه با تعهد به فرآیند آموزشی است.

چگونه می‌توان با آموزش در خانه شروع کرد؟

تقریباً در تمام مناطق کشور، والدین برای ورود به مدرسه نیازی به مدرک تحصیلی ندارند. آنهایی که کودکان خردسال دارند و هرگز در کلاس درس سنتی شرکت نکرده‌اند، می‌توانند برنامه آموزش خانگی را زمانی که فرزندشان به سن مدرسه می‌رسد آغاز کنند و برنامه و قوانین آموزشی مورد نظرشان را با زمان تعیین شده منطبق کنند.

 

راهنمای آموزش در خانه برای والدین
دانش‌آموزانی که در خانه تحصیل می کنند، روزهای خود را به هر نحوی که برایشان بهتر باشد سازماندهی می‌کنند.

 

نکاتی برای تهیه برنامه مدرسه در خانه

دانش‌آموزانی که در خانه تحصیل می کنند، روزهای خود را به هر نحوی که برایشان بهتر باشد سازماندهی می‌کنند. بسیاری مانند یک مدرسه سنتی، مدرسه خود را از صبح زود شروع می‌کنند، اما برخی ترجیح می‌دهند تفاوت کمتری بین مدرسه و خانه قائل شوند. اگر کودکی قبل از خواب در مورد یک آزمایش علمی هیجان زده می‌شود، برخی از والدین اشتیاق کودک را دنبال می‌کنند تا ببینند به کجا منجر می‌شود و این به بخشی از یک روز درسی تبدیل می‌شود.

فلسفه آموزشی که یک خانواده برای آموزش در خانه انتخاب می‌کند به طور قابل توجهی بر ساختار روزهای آنها تأثیر می‌گذارد. بسیاری از ما تنها با یک سبک آموزشی آشنا هستیم مانند سیستم سنتی کتابهای درسی، میزهای ردیفی و تست‌های استاندارد شده اما طیف گسترده‌ای از فلسفه‌های آموزشی وجود دارد. این روشها شامل والدورف، مونته سوری، شارلوت میسون، کلاسیک، آموزش رهبری، یادگیری مبتنی بر علاقه، مطالعه واحد و غیره است. والدین دانش‌آموزانی که در خانه آموزش می‌بینند این آزادی را دارند که ایده‌هایی را با هم ترکیب کنند که به بهترین شکل نیازهای فرزندانشان را برآورده کند.

 

راهنمای آموزش در خانه برای والدین
فلسفه آموزشی که یک خانواده برای آموزش در خانه انتخاب می‌کند به طور قابل توجهی بر ساختار روزهای آنها تأثیر می‌گذارد.

آیا دانش‌آموزان در خانه از سال تقویم مدارس دولتی پیروی می‌کنند یا خیر؟

در واقع، دانش‌آموزان خانگی نسبت به ساختار سال تحصیلی خود آزادی کامل دارند. بسیاری از آن‌ها تقویم سنتی مدرسه را دنبال می‌کنند، اما برخی دیگر از خانواده‌ها با توجه به شرایط زندگی خود برنامه اختصاصی برای آموزش فرزندانشان در نظر می‌گیرند.

برنامه ریزی یک برنامه درسی برای آموزش در منزل

افزایش سریع تعداد دانش‌آموزان در خانه منجر به تنوع گسترده‌ای از برنامه‌های درسی و منابع موجود شده است. کاتالوگ‌ها مملو از گزینه‌های فراوانی هستند که بر اساس فلسفه‌های آموزشی مختلف، رویکردهای یادگیری، مدت زمانی که یک معلم مدرسه خانگی باید به آموزش روزانه اختصاص دهد و غیره است. موضوعاتی که معمولاً تدریس می شود شامل رشته‌های استانداردی است که در یک برنامه مدرسه سنتی دنبال می‌شود و همچنین آنهایی که بر علایق کودک سرمایه گذاری می‌کنند.

کن رابینسون در کتاب پرفروش خود به نام عنصر می‌نویسد که کلید تحول آموزشی استانداردسازی آموزش نیست، بلکه شخصی‌سازی آن است. برای ایجاد موفقیت بر اساس کشف استعدادهای فردی، کودکان باید در محیط و جایی آموزش ببینند که به طور طبیعی علایق واقعی خود را کشف کنند. فضای آموزش در خانه یک محیط طبیعی را فراهم می‌کند که در آن والدین می‌توانند یک روش آموزشی فردی ارائه دهند که با علایق، توانایی و سبک یادگیری منحصر به فرد کودک مطابقت دارد.

راهنمای آموزش در خانه برای والدین
کلید تحول آموزشی استانداردسازی آموزش نیست، بلکه شخصی‌سازی آن است.

چگونه بعد از اینکه فرزندانتان در مدرسه سنتی شرکت کردند، به آموزش خانگی تبدیل شوید؟

خانواده‌هایی که در مدرسه خانگی هستند اغلب موضوعات خاصی را که لزوماً مختص کلاس یا سن نیستند، مانند تاریخ، ادبیات و هنر ترکیب می‌کنند. به عنوان مثال، کودکان در سنین مختلف ممکن است یک دوره زمانی تاریخی مشابه را با هم مطالعه کنند و سپس تکالیفی به آنها داده شود که سن و توانایی خاصی را منعکس می‌کند. برای مطالعه در موضوعات دیگر، مانند ریاضیات و خواندن، والدینی که در خانه آموزش می دهند، ممکن است برای رفع نیازهای فردی دانش آموز، هر کودک را به صورت تک تک آموزش دهند. در همین حال، بسته به سن هر کودک، دانش آموزان دیگر ممکن است در تکالیف انفرادی کار کنند یا در اتاق دیگری بازی کنند.

 

راهنمای آموزش در خانه برای والدین
خانواده‌هایی که در مدرسه خانگی هستند اغلب موضوعات خاصی را که لزوماً مختص کلاس یا سن نیستند، مانند تاریخ، ادبیات و هنر ترکیب می‌کنند.

سوالات متداول آموزش در منزل

آیا کودکانی که در خانه آموزش می‌بینند از بچه‌های مدرسه دولتی عقب هستند یا جلوتر؟

یکی از مزایای آموزش در منزل این است که دانش آموزان می‌توانند با توجه به خلق و خو و برنامه زمانی خود پیشرفت کنند. بر همین اساس رشد و پیشرفت آنها در دروس بر اساس توانایی و میزان یادگیری شان است و از آنجایی که آموزش شکل انفرادی دارد سرعت آموزش و یادگیری در این دانش آموزان بیشتر است.

اگر والدین بیمار باشند چه اتفاقی می افتد؟

یکی از بزرگترین مزیت‌های آموزش خانگی انعطاف پذیری آن است. یک والدین بیمار هنوز هم می‌توانند اطمینان حاصل کنند که ضروری‌ترین جنبه‌های کار روزانه انجام می‌شود و در صورت لزوم از رختخواب آموزش می‌دهد. کار گروهی که مستلزم مشارکت مستقیم والدین بیمار است ممکن است برای آن روز لغو شود، اما والدین همچنان می‌توانند بر هر کار فردی که کودک باید انجام دهد نظارت کند و در نهایت هر دو والدین می‌توانند بر اساس برنامه‌های خود مشارکت کنند.

 

راهنمای آموزش در خانه برای والدین
یکی از مزایای آموزش در منزل این است که دانش آموزان می‌توانند با توجه به خلق و خو و برنامه زمانی خود پیشرفت کنند.

 

   مطلب مرتبط : آموزش در خانه و مزایای آن

آیا کودکان آموزش دیده در خانه تکالیف دریافت می‌کنند؟ چگونه نمرات عینی دریافت می‌کنند؟

از بسیاری جهات، آموزش در خانه نیاز به تکالیف سنتی را که اغلب مورد نیاز مدارس است، کاهش می‌دهد، به ویژه برای بچه‌های دبستانی. تکالیف مدرسه اغلب می‌توانند در بازه زمانی کوتاه‌تری در طول روز مدرسه تکمیل شوند و نیاز به کار اضافی بعد از آن حذف شود. پدر یا مادر به عنوان یک مربی انفرادی، به طور مداوم کودکان را در حین یادگیری مشاهده می‌کند. این مشاهده مستقیم به والدین این امکان را می‌دهد که مهارت یا مشکلات کودک را پیگیری کنند و سپس تکالیف بر اساس آن تنظیم شود.

کودکانی که در خانه آموزش می‌بینند، به خصوص وقتی بزرگتر می‌شوند، اغلب در کلاسهای سنتی‌تری شرکت می‌کنند و به آنها تجربه‌ای در انجام تکالیف معمولی می‌دهد. برخی از مدارس دولتی به دانش‌آموزان خانگی اجازه می‌دهند در کلاس‌های خاصی که خودشان انتخاب می‌کنند شرکت کنند. آنها می توانند بعد از پایان تحصیلات دبیرستان در کلاسهای دانشگاه محل خود ثبت‌نام کنند و تحصیلات دانشگاهی خود را زودتر شروع کنند.

اگرچه نمره در دروس خاصی همیشه مورد نیاز نیست، بسیاری از خانواده‌ها آزمونهای درجه‌بندی شده را برگزار می‌کنند و برای اینکار از برنامه‌های کامپیوتری استفاده می‌کنند. محیط آموزش در خانه به کودکان اجازه می‌دهد با سرعت خود پیشرفت کنند.

مدت زمان آموزش در خانه چقدر است؟

تحصیل در خانه می‌تواند تا زمانی که دانش آموز فارغ التحصیل شده و وارد دانشگاه شود ادامه یابد. خانواده‌ها ممکن است در طول دوران تحصیل فرزندانشان مدرسه خانگی را انتخاب کنند، یا ممکن است این کار را فقط چند سال قبل از انتقال فرزندانشان به سیستم مدرسه معمولی انجام دهند.

 

 

 

 

 

   مطالبی که می‌تواند برای شما مفید باشد :

   آموزش در خانه و تاریخچه آن

   هوم اسکولینگ یا تحصیل در خانه چیست؟

   برنامه ریزی برای هوم اسکول

   هوم اسکول برای مبتدیان

 

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه
دسترسی سریع